Subject: teabenõue
From: "Indrek Niklus | NOVE" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Jul 2025 11:16:46 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud rahandusministeerium

Eilses (s.o 23.07.2025) Aktuaalses Kaameras selgitas regionaal- ja
põllumajandusminister, et tema juhitav ministeerium on loobunud
toiduainete käibemaksu alandamise kohta analüüsi koostamisest, sest see
puudutab maksupoliitikat, mis kuulub rahandusministeeriumi pädevusse.
Seejärel selgitas rahandusminister, et „analüüsid on sel teemal ammu ära
tehtud.“

Juhindudes AvTsS §-st 13 esitan teabenõude ja palun rahandusministeeriumil
edastada minule 23.07.2025 rahandusministri poolt Aktuaalses Kaameras
viidatud analüüsid, mis käsitlevad toiduainete käibemaksu alandamisega
seonduvaid maksupoliitilisi küsimusi (sh näiteks mõju lõpptarbijale
müüdava kauba hinnale).

AvTS § 28 lg 1 p 18 kohaselt on teabevaldaja (rahandusministeerium)
kohustatud avalikustama riigi- või kohaliku omavalitsuse asutuse tellitud
uuringud ja analüüsid.

AvTS § 36 lg 1 p 8 kohaselt ei tohi asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud
teabeks tunnistada riigi või kohaliku omavalitsuse üksuse poolt või nende
tellimisel tehtud uuringute ja analüüside tulemusi, kui andmete
avalikustamine ei ohusta riigikaitset või riiklikku julgeolekut.

Palun edastage soovitud avalik teave (analüüs) e-posti aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Kui rahandusministeeriumil ei ole võimalik teabenõuet täita analüüsi
minule edastamisega, siis juhindudes AvTS § 15  lg-st 1 palun selgitada
teabele juurdepääsu korda, tingimusi ja viise.

Kui käesolev teabenõue on esitatud puudusega, siis juhindudes AvTS § 15
lõikest 2 palun rahandusministeeriumil mind abistada igakülgselt
teabenõude esitamisel ja minu poolt soovitud avaliku teabe (analüüsi),
selle asukoha ja võimalike juurdepääsuviiside väljaselgitamisel. Teisisõnu
– korrektse teabenõude esitamiseks palun minule selgitada millist, kelle
poolt, millal ja millistest allikatest lähtuvat analüüsi rahandusminister
silmas pidas, kui ütles „analüüsid on sel teemal juba ammu ära tehtud.“

Kui rahandusministeerium keeldub teabenõude täitmisest, siis AvTS § 23 lg
3 kohaselt palun rahandusministeeriumil teha minule teatavaks avaliku
teabe edastamisest keeldumise põhjused.

Kui rahandusministeerium keeldub teabenõude täitmisest ja analüüsi
edastamisest AvTS § 23 lg 1 p 1 alusel (kehtivad juurdepääsupiirangud),
siis palun tooge keeldumise põhjuste hulgas välja, millisel alusel on
juurdepääsupiirang määratud ja nimetage konkreetne alus, millest
tulenevalt on see analüüs tunnistatud asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud
teabeks.

Indrek Niklus
nõunik
+372 610 8017 / +372 5257 882
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Advokaadibüroo NOVE OÜ
Estonia pst 9, Solarise keskus, 10143 Tallinn
+372 610 8010
 <http://www.nove.ee/> www.nove.ee

 <https://nove.ee/>

 <https://www.facebook.com/nove.advokaadibyroo>
 <https://www.linkedin.com/company/15170883>

E-kiri ja selle manused võivad sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni,
mille avaldamine on keelatud. Kui e-kiri on jõudnud teieni ekslikult, siis
palun teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri ja selle
manused oma arvutisüsteemist. Täname teid!